Praktické kroky plánování roku 2024 pro podnikatelky

Bude rok 2024 tím tvým top podnikatelským rokem? Bude, pokud si jej naplánuješ. Nastavení cílů není jen o vytváření seznamů přání, je to o vytváření konkrétního plánu pro tvé podnikání. Pojďme se podívat, jak si naplánuješ nový podnikatelský rok krok po kroku. 

Praktické kroky jak naplánovat rok 2024 pro podnikatelky - Vaše markeťačka

Vím, jak dokáží paralyzovat ty dokonalé plánovací tabulky do kterých si defacto po dnech máš nalajnovat celý rok podnikání. No jo, ale co si do nich máš dnes napsat, když netušíš ani co bude za měsíc, natož za půl roku? Vyzkoušej tento mnou osvědčený jednoduchý způsob postupných kroků jak si rozplánovat celý rok 2024.

Než se pustíš do plánování, uvědom si, čeho opravdu chceš ve svém podnikání v příštím roce dosáhnout. Je to důležité. Měj na paměti, že tvé cíle by měly být v souladu s tvými hodnotami a dlouhodobou vizí.

Zhodnoť si současný stav svého podnikání

Prvním krokem v dobrém plánování je si zhodnotit současný stav. Upřímně si řekni, kde se právě nacházíš. Co se ti v uplynulém roce povedlo. Co si z aktivit zachováš. Co byly tvé největší úspěchy a co na ně mělo vliv. Co se ti naopak nepovedlo? Z čeho se poučíš a následný rok vyvaruješ. Zaznamenej si aktuální hodnoty sledovaných KPI – tvých klíčových metrik, dle kterých si vyhodnocuješ výkon svého podnikání. Může mezi nimi být návštěvnost webových stránek, konverzní poměr, průměrná hodnota objednávky, počet klientů a jejich charakter, open rate mailingu, procentuální využití top služby, PNO, přehled které zdroje a jak ti generují prodeje/návštěvnost, nebo jaké máš aktuální pozice ve vyhledávání na hlavní klíčová slova atd.

Stanov si SMART cíl pro rok 2024

Když nevíš kam, tak nevíš ani kudy. Mít správně stanovený cíl je dle mého základní stavební kámen úspěchu. Jak si svůj, nejen marketingový cíl, definuješ dle metody SMART, si přečti v mém článku Jak správně nastavit marketingové cíle

Kvartální rozdělení hlavních podnikatelských cílů

Jak převést své vize do praxe, aby nezůstaly jen na papíře? Po malých krůčcích. Když už znáš svůj celkový cíl, například plánuješ zvýšit svůj celoroční obrat o 20%, nebo rozšířit své klientské portfolio o 10 klientů. Řekni si, co na tento cíl má vliv a kdy jej chceš dosáhnout. Víš, že musíš zlepšit konverzní cestu zákazníka, to znamená, že se vrhneš na úpravy v eshopu/webu. Dále zamakáš na SEO a následné péči o zákazníka. Zvol si 4 hlavní témata, pracovní úkoly, které si logicky rozdělíš do 4 kvartálů.

Například chceš mít online kurz pilates pro pevný střed těla, s kterým plánuješ vyjít na světlo na jaře. Logicky, protože v létě už chtějí být tvé klientky zpevněné do plavek. V prvním kvartále roku se tedy věnuješ přípravě takového kurzu, ve druhém kvartále prodeji a propagaci, ve třetím letním sbírání výsledků a péči o klientky a v posledním vánočním vyzíváš k objednání již prověřeného kurzu jako dárek. To máš tedy 4 hlavní stěžejní okruhy rozdělené do celého roku.

Měsíční naplánování podnikatelských cílů

Cítíš tu úlevu, když si nemusíš nalajnovat celý rok do prázdné excelové tabulky hned po dnech? Jak ti to začíná zapadat, když vidíš před sebou ty 4 hlavní oblasti, kterým se chceš věnovat? Nyní si mnohem jednodušeji stanovíš úkoly pro jednotlivé měsíce .

 

Na našem příkladu kurzu pilates, který chceš vypustit do světa na jaře a to konkrétně v dubnu, to znamená že se tedy věnuješ v prvním čtvrtletí přípravě. Hned z kraje roku v lednu si uděláš průzkum, co potenciální klientky nejvíce trápí při posilování středu těla, jaké cviky na ně fungují apod, prostě aby si dokázala navrhnout kurz dle potřeb tvé cílové skupiny. Připravíš si obsah. Únor věnuješ už samotné realizaci – natáčíš, připravuješ a vybíráš  platformy, kde budeš kurz publikovat, zda budeš mít nějakou klientskou zónu nebo podpůrnou skupinu atd. Březen věnuješ čas přípravě kampaně, vybereš vhodné komunikační kanály, zpracuješ strategii, grafiku a vše co k tomu patří. Duben věnuješ kompletaci kurzu, spuštění kampaně…

Jasně příklad nerozepisují do detailu, ale myslím že rozumíš tomu principu, jak si to systematicky rozplánuješ do celého roku a jak budeš postupovat z velkých celků na menší úkoly.

Týdenní naplánování pracovních úkolů

Stejným principem pracuješ dále. Měsíční úkoly si rozdělíš na týdenní akce. V lednu si tedy v prvním týdnu připravíš dotazník, který rozešleš. V druhém týdnu si budeš dávat dohromady témata a cviky. Ty si vyladíš ve třetím týdnu na základě získaných dat z dotazníků, který si vyhodnotíš. A poslední týden si navrhneš strukturu kurzu například.

Denní to-do list

A už jsme u toho na začátku obávaného denního plánování. Máš úkoly pro jednotlivé týdny a tak už není tak abstraktní si rozvrhnout konkrétní práci na jednotlivé dny v týdnu. Samozřejmě nezapomínej na svou běžnou pracovní rutinu, kterou už máš zajetou. Nejtěžší je správně odhadnout kolik času ti jednotlivé úkony zaberou. Proto ti doporučuji zanášej si denní úkoly  do kalendáře až na týdenní bázi a od těch nejdůležitějších a průběžně si kontroluj, co se ti daří plnit a co je potřeba ještě dotáhnout. Ať se nedostaneš do tlaku z narvaného měsíčního kalendáře a permanentního přesouvání jednotlivých bloků, s výsledkem, že se na celé plánovaní raději vykašleš. Tedy pamatuj – méně je někdy více.

Ať nezůstane jen u povídání, ale opravdu si svůj rok 2024 naplánuješ a vytěžíš z něj maximum, hoď si své cíle – roční, kvartální i měsíční na papír. Protože co je psáno, to je dáno a v marketingu a byznyse to platí dvojnásob. Pokud ještě nemáš ode mne link na stažení tisknutelné šablony pro zapsání svých cílů pro rok 2024, zanech mi níže svůj email a já ti ji obratem pošlu.

Pravidelné vyhodnocování a aktualizace podnikatelských cílů a úkolů

Aby ti tento živý ekosystém fungoval a přinášel ty kýžené výsledky, je nezbytné, aby sis plnění nastavených cílů pravidelně kontrolovala, vyhodnocovala a dle potřeby aktualizovala. Nežijeme v ideálním světě a jsme stále jen lidi, i když už nám začíná významně pomáhat umělá inteligence, nehoď všechnu svou předešlou práci do koše, když se ti některé aktivity nepodaří splnit.

Pamatuj, že plánování cílů není o dokonalosti, ale o pokroku. Buď připravená na to, že se cestou objeví nové příležitosti a výzvy, a buď flexibilní v jejich přizpůsobení. Tvůj podnikatelský rok 2024 může být plný úspěchů, pokud si stanovíš správné cíle a budeš na nich pracovat s odhodláním a pravidelností.

Chceš při plánování mít při ruce parťačku? Ozvi se mi na tel nebo email a proberme jak si můžeme být prospěšné. Úvodní konzultace je zdarma a tak můžeš jen získat.

Může vás dále zajímat

Tabulka pro evidenci nákladů a příjmů

Jedním z prvních témat, které otevírám se svými klienty na konzultacích, jsou finance. Právě probírání v jaké kondici vaše podnikání je, odhalí spousty věcí hned na začátku a ušetříme si tím budoucí překvapení v podobě

Přečíst
Kolik dát peněz do reklamy?

Výběr vhodného umístění reklamy a přemýšlení nad rozpočtem je až pomyslná cílová rovinka aplikace marketingové strategie do praxe. A přesto dotaz kolik dát do reklamy dostávám jako první, když někdo řeší jak posunout svůj byznys.

Přečíst