Pár drobných vylepšení v nastavení Google analytics 4 a jakou práci pro vás udělají. Zde jsou stručné návody na vychytávky v podobě Modifikace událostí, Vyloučení nežádoucích odkazujících zdrojů, Definování interní návštěvnosti a Úprava časového limitu návštěvy. Všechny je najdete pod záložkou Datové streamy (pod nastavením služby/property).
Modify events/ Modifikace událostí
Také vás rozčiluje jak GA rozdělují zdroj návštěv z Facebooku na m.facebook, l.facebook, lm.facebook apod.? Přes Modifikaci událostí, kterou najdete pod nastavením Datového streamu, si můžete seskupit tyto zdroje do jednoho. Stačí jen vyplnit zdroj/source a název nového, sjednoceného viz. screen.
List unwanted refferals/ Seznam nežádoucích odkazujících zdrojů
Jste e-shop který používá platební bránu? Pak se vám bude hodit tato vychytávka v podobě vyloučení domény platební brány, jako zdroje návštěv, aby vám nezkreslovala data díky vracejícím se uživatelům zpět na web.
Pod nastavení datového streamu, zvolte Konfigurace nastavení značky a pod zobrazit více (vpravo nahoře) proklikněte Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů, kde stačí jen doménu vaší platební brány zadat jako podmínku a máte hotovo.
Definování interní návštěvnosti
Podobně si můžete z měření vyloučit interní zdroje návštěvnosti dle IP adresy.
Úprava časového limitu návštěvy
U obsahově zaměřených webů, kde je předpoklad delší strávené doby, doporučuji změnit časový limit návštěvy, tak aby Google Analytics 4 nezačal měřit jako novou návštěvu.
Pomohly vám tyto tipy? Tak je určitě neváhejte sdílet dál.